Monday 28 November 2016

28. November

Pozdravljeni! Medtem, ko je drugi del barjanskih tičev zadnje čase pohajkoval bolj po poplavljenih delih Barja, sem se sam tokrat odpravil na področja z malo manj vlage v tleh. Vremenske razmere so bile skrajno ugodne za dolg teren: pihljala je prijetna sapica s sunki do nekje 30 km/h, medtem ko je pregreta zunanjost dosegla približno 2°C.
Prav ta imenitni "vročinski val" je povzročil da je Barje prazno. Vse večje skupine ptic so odletele, tako da sem opazil le manjšo skupino brinovk Turdus pilaris med katerimi je letalo nekaj škorcev Sturnus vulgaris. Presenetila me je precejšnja količina pepelastih lunjev Circus cyaneus.
Zdaj pa na malo bolj privlačen del terena. Proti koncu sem se namenil obiskati še nekaj solidnih travnikov, za katere že nekaj več zim sumimo, da gostijo manjše prenočišče pepelastih lunjev. Ob 14.55 sem tako zakoračil na travnike in začel oprezati za znaki prenočevanja - pomendranemu krogu trave z nekaj velikimi izbljuvki, nekaj peresi in iztrebki. A še preden sem uspel najti prvo takšno območje me je iznenadila MOČVIRSKA UHARICA Asio flammeus, ki se je dvignila iz trave, naredila nekaj 10 metrov in se nato nazaj spustila. Nedolžno misleč, da gre zgolj za izoliran zablodel osebek na selitvi, sem se sovi poskušal približati. V tem sta iz trave zletela še dva osebka in postalo mi je jasno da gre za skupinsko prenočišče. Med tem ko so sove še letale sem napravil nekaj dokumentarnih posnetkov, nato pa sem svojo malenkost nemudoma odstranil z območja.
POZOR! Močvirska uharica je ogrožena vrsta sove, in v primeru, da bi prišlo do prezimovanja, bi šlo za zgolj 4. oz. 5. v Sloveniji. Zato je priporočljivo, da se prenočišča čez dan izogibamo, da osebkov ne zmotimo med počitkom (kar sem storil danes povsem po nesreči!). Edin pravi način opazovanja je ob mraku, ko se lahko postavimo na kakšno cesto ali pot v bližini in počakamo, da sove postanejo aktivne same od sebe. Tudi mi bomo v nadaljevanju počeli tako. Prav zaradi takšnih in tem podobnih "varnostnih" razlogov nismo zapisali točne lokacije prenočišča.
Pa da še zaključimo tole objavo - na poti nazaj sem našel še 3 kraje, kjer je zagotovo zadnjo noč spal pepelasti lunj, zaradi sonca, ki je že zašlo pa jih nisem uspel slikati. Ko sem čakal na moj prevoz domov sem nad temi travniki videl še vsaj 4 pepelaste lunje, ki so prišli spat - lep zaključek dneva.


Fieldfares Turdus pilaris 


Some poor remains of a Long-eared Owl Asio otus


Lonly Raven Corvus corax







Just some Short-eared Owl Asio flammeus photos I couldn't resist putting in the post. (by Mitja Denac)


Birder: Mitja Denac

Mallard 7
Cormorant 3
Great Egret 14
Grey Heron 7
Hen Harrier 13
Buzzard 8
Kestrel 1
Moorhen 5
Collared Dove 20
SHORT-EARED OWL 3
Long-eared Owl - just some remains (a few feathers)
GS Woodpecker 2
Fieldfare 20
Chiffchaff 1
Blue Tit 8
GG Shrike 3
Raven 1
Siskin 10
Reed Bunting 2
  

No comments:

Post a Comment